Fiji-Time!!

Japp.. Im still on Fiji-time och det har varit något utöver det vanliga!! Lite mat nu eller en halvtimma senare, båten kommer kl 11 eller kanske 4 timmar senare, slappa lite här och slappa lite där, Få matleverans idag till ön eller kanske en dag försent... haha!! "Fijianer" vet verkligen hur man slappnar av (och kanske lite för mycket ibland)

3 veckor har gått sedan vi kom hit och sedan dess har vi åkt mellan 6 olika öar på västra sidan av huvudön plus ett litet besök hos doktorn..
Först var vi på Malolo Island och Walu beach resort där det spenderades mest tid vid poolen tillsammans med Stockholmskillarna vi träffa.. två härliga filurer =) Lite kajaking och Vollyboll med Staffen också!! Det var även här vi prova på Cava för första gången.. en tradition från Fiji, smakar som sumpen på teét och ser ut som lera och gör så att man domnar bort i mun och hals..de säger att det är mer som en drog än alkohol.. haha!! något dom dock dricker som Öl!!

Björn elina och Nicos vid poolen och kvällskort på uteserveringen

Cavanight; de blandar iordning och alla vi som var med och drack

Efter Malolo åkte vi vidare till Mana Island och bodde på Ratu Kini, ett lite mera backpackers ställe!! Blev dykning igen och vi fick se buble coralls, massa fiskar och haj =) elina såg en sköldpadda också!! fick även se hajar och 2 stingrockor precis intill stranden när vi var ute på en "flotte"... Vi träffade även 2 svenska tjejer från Hudiksvall och stockholmarna kom även efter oss från Malolo!!.. =)

Hanna, Malin, Nicos, Andreas, Elina och jag.. Allesammans när vi gick en promenad för att hitta Sunset beach

Elina tillsammans med våra två dykinstruktörer och jag med sötaste valpen

Vi åkte till Bounty därefter, där vi dock inte fick njuta så mycket av fint väder pga maasssa regn och varningar om Orkan och tyfoner och det pratades om att det skulle vara dåligt väder i 12 dagar!! :S så blev att äta, slappa, spela monopol och kolla film!!

Jag och Elina och regnet som öste ner..

En lapp som satt i vårat dorm och sköldpaddorna som dom hade i en liten damm..

Våran 4:e ö var Naqula Island och vi bodde i myggorna och krypens land Nabua Lodge!! Här dansades det Bula dans varje kväll lekte ormleken och dansades till Shakria tillsammans med Staffen!! Varje dag kl 16.00 gick vi till gröna huset, en liten "kiosk" där en dam stod och gjorde hemmabakade kakor, annanas, choklad, banan och vaniljkakor serverades, smaka precis som mammas hemmabakade =) Här träffa vi två Stockholskillar till som vi chillade med :P Det var även på denna ön som Björn blev plötsligt och starkt sjuk och vldigt svullen i halsen..  Slutade med att vi på Yellowboat, båten som tar oss mellan de olika öarna bestämde oss för att åka raka vägen in till huvudön för att få hjälp av en doktor för pga Fijitime så fanns ju aldrig doktorerna på småöarna på plats när man behövde dem och hans hals var så svullen så vi kunde inte vänta längre!!

Middagsbordet tillsammans med Brasilanaren och Argentinarna..

Elina hoppade av vid vårat nästa stop Naviti Island och White Snady Beach medans jag och Björn åkte in till doktorn där han fick STARK smärtstillande spruta och två olika sorters pencelin.. Vi tillbringade en natt på Sunseekers Hotel där vi fick sova i en RIKTIG säng.. såå skönt, sova första hela natten på väldigt länge, slapp för en gångs skull känna ribborna i sängen och alla insekter och myggor!! =)
Dagen där på åkte vi tillbaka till White Sandy Beach och Elina som berätta att hon varit helt själv där, massa ompyssling hade hon fått!! Vi solade första dagen och dansade Buladans även här som jag och Elina fick da ledningen för pga att vi var de enda som dansat den förut.. hihi!! Underbar personal och sötaste killen Sunny som spexade runt hela tiden, han var superbra på Engelska och älskade att dansa tillsammans med de andra killarna.. !!

Sista ön blev Waya Lailai Island och Naqalia Lodge vilket var det sämsta stället, trevlig Staff, men de ville alldeles för mycket och lovade alldeles för mycket men kunde inte hålla så mycket av det!! När vi kom dit sa de att vi måste betala 10 dollar per person för transport tillbaka till Yellow Boat vilket vi bara var tvugna att göra annars kom vi inte tillbaka och det var inget annat ställe som gjorde så, så sniket! All dricka tog slut och de hade nästan ingen mat kvar, blev ris nästan hela tiden och vi var alla vääldigt trötta hela tiden antagligen pga att vi bara fick socker till frukost/mat och inget kött så sov nästan bara bort all tid här! Vi åkte iallafall en dag på Village visit tillsammans med Kate och Tom från England som var där samtigit!! riktigt mysigt!! =) så söta barn, alla ville hälsa och prata med oss och de var superbra på engelska också!!

Nu förbereder vi oss för att ta taxin till flygplatsen tillsammans med en Holländare och en Engelsman som vi träffat på de olika öarna och som ska ta samma flyg som oss till Hawaii ikväll kl 20.50..!!

Ha det toppen och nu ska vi absolut försöka updatera oftare när vi har bätter och billigare internet på civiliserde Hawaii :P Puss kram/ Sophie

(Mer bilder kommer så fort jag kommer till Hawaii och kan lägga upp mer)